Działanie

Jak działa Thera Cane?

Unikalna konstrukcja Thera Cane ® umożliwia zastosowanie głębokiego masażu nawet w trudnodostępnych obszarach ciała. Dzięki niemu sam stajesz się swoim masażystą! A tak naprawdę nikt nie zna Twojego ciała tak dobrze jak Ty sam! Specjalna konstrukcja Thera Cane ® powoduje, że wykonywanie głębokiego masażu nie wymaga użycia siły. Niemal wszystkie chwyty wykonywane są przy pomocy dźwigni, dzięki czemu masaż jest skuteczny, a przy tym nie wymaga wysiłku i może być wykonywany przez osoby w każdym wieku.

Jak używać?

Najlepiej jest stosować masaż Thera Cane ® na mięśniu, który jest lekko naciągnięty. Ułatwi to lokalizację tkliwych i bolesnych miejsc. Gorąca kąpiel przed stosowaniem Thera Cane ® zwiększy możliwość stosowania głębokiego ucisku. Na początku warto rozpoczynać od niewielkiego ucisku i stosować go w dwóch, trzech najbardziej bolesnych miejscach. To w zupełności wystarczy. Wielu ludzi stosujących Thera Cane ® na początku jest zachwycona rezultatami jakie przynosi Thera Cane ® tak bardzo, że stosują go w wielu bolesnych miejscach. Może to prowadzić do czasowego przesilenia. W okresie od 12 do 36 godzin po stosowaniu Thera Cane ® możesz odczuwać dyskomfort, który wynika z uwalniania i usuwania zbędnych produktów przemiany materii z mięśni. Dlatego ważne jest aby z początku stosować lżejszy ucisk a z czasem organizm się do tego przyzwyczai. Następnego dnia pomocne będzie zastosowanie jeszcze lżejszego ucisku ale w tych samych bolesnych miejscach. Zwiększyć skuteczność działania może okład z lodu bądź gorąca kąpiel.

Stworzony przez pacjenta!!! Thera Cane ® został zaprojektowany przez pacjenta po operacji kręgosłupa szyjnego oraz z dyskopatią w dolnym odcinku kręgosłupa, który chciał pozbyć się przewlekłego bólu. Używając Thera Cane ® połączeniu z ćwiczeniami rozciągającymi doświadczył długotrwałej poprawy. Wynalazca Thera Cane ® - Daniel J.Hennessey .

Stosowanie dźwigni ułatwia użycie:

Weź Thera Cane ® w taki sposób jak to jest pokazane na rysunku. Zaokrągloną końcówkę umieść na karku i następnie naciśnij obiema rękami w dół. Jednocześnie poruszaj prawą ręką w tył i w przód odchylając ją od ciała na kilka centymetrów. Po wykonaniu kilku uciśnięć przesuń nieznacznie zaokrągloną końcówkę przyrządu po skórze. Wykonuj to powoli i z koncentracją. Staraj się poświęcić trochę czasu na tę okolicę i kilkukrotnie zmieniaj położenie końcówki po skórze tak aby dotknąć mięsień na całej jego powierzchni.

Teraz spójrz na rysunek drugi. Możesz wykonać to samo w jeszcze prostszy sposób. Przyłóż końcówkę Thera Cane ® na ten sam mięsień po drugiej stronie ciała. Prawą rękę oprzyj swobodnie na górnym uchwycie. kiedy rozluźnisz prawą rękę jej ciężar będzie wywierał nacisk w dół. Drugą ręką wykonuj ruchy w przód i w tył tak jak w poprzednim przykładzie. Dzięki dźwigni stosowanie Thera Cane ® staje się jeszcze łatwiejsze. Jest to proste do opanowania. Wymaga odrobinę praktyki. Postępuj zgodnie z instrukcjami i ilustracjami a będzie to łatwe i przyjemne. Z czasem pomoc nie będzie Ci już potrzebna.

Aby kontrolować ruchy Thera Cane ® w czasie masażu utrzymuj kontakt końcówki przyrządu z ciałem. Osiągniesz to kiedy końcówka przyrządu będzie lekko dociśnięta do skóry. Dzięki temu będziesz mógł poruszać się dokładnie po mięśniach i zapobiegnie to ześlizgiwaniu się końcówki z mięśnia. Siła nacisku! Siła nacisku zależy od okolicy na którą go stosujesz. Mięśnie pleców mogą wymagać większego nacisku niż mięśnie przedramienia. Ważne jest aby poziom ucisku był między bolesnym a przyjemnym. Niektórzy ludzie używają na taki ucisk określenia "przyjemny ból". Zaletą masażu Thera Cane ® jest to, że samemu kontrolujesz siłę nacisku. Istotą tej terapii jest zlokalizowanie za pomocą ucisku najbardziej bolesnych mięśni. W momencie gdy natrafisz na punkt spustowy bólu musisz poświęcić więcej czasu tej okolicy.

Jak poszukiwać punktów spustowych bólu za pomocą zaokrąglonego końca Thera Cane ® ?

  • należy z niewielkim naciskiem poruszać zaokrągloną końcówką po okolicy którą chcemy wymasować.
  • kiedy natrafisz na bolesne miejsce staraj się poruszać końcówką w różnych kierunkach tak aby utrafić to najbardziej tkliwe (tak jakbyś chciał się w tym miejscu podrapać, ale bardzo wolno i z większym naciskiem)
  • kiedy natrafisz na najboleśniejsze miejsce i być może ból będzie promieniował bądź rozchodził się po okolicy którą uciskasz to znaczy że natrafiłeś na punkt spustowy bólu. Utrzymaj nacisk przez kilka sekund, potem staraj się na nowo poszukać najbardziej bolesny punkt i powtórz to samo. W miarę praktykowania poczujesz co to jest punkt spustowy oraz jak go wyczuć. Wzrośnie też Twoja świadomość jaki nacisk stosować i ile ma trwać.

Aktualności

Aktualnie brak nowych wiadomości